Wednesday 7 September 2016

Ala-ala percutian di New Zealand, hanya di Kundasang,Ranau Sabah.

Hi semua.... Salam Sejathtera... Salam dari Bumi Kenyalang....

Kali ni saya berkongsi percutian kami yang ala2 New Zealand gitu.... hehhehe..
Destinasi kali ini merupakan tempat yang menarik di Kundasang dan mungkin juga satu2  nya tempat yang sebegini menjadi tarikan pelancong serata dunia yang terdapat di Ranau, Sabah, Borneo.. Ramai yang mengatakan apabila berada di tempat ni seolah-olah berada di New Zealand. Mungkin juga la kan sebab saya sendiri pun belum sampai ke New Zealand. hihihi..

Setiap kali balik ke kampung mertua, semacam jadi perkara wajib datang ke sini. Sebab anak2 dah pandai request untuk berkunjung ke sini.


tengok tu... sangat2 memukau setiap mata yang memandang pemandangan sebegini.

Kawasan berbukit yang cantik, angin yang sejuk, serta pemandangan Gunung Kinabalu yang memukau sesiapa yang melihatnya dan terasa berada di luar negara. Tempat yang sesuai dikunjungi bersama keluarga, kawan2 dan remaja, kanak2. Semua lapisan umur... hihi



cantiknya..
Walaupun dah banyak kali datang ke tempat ni, tapi tidak pernah jemu untuk merasa udara yang segar dan pemandangan yang indah.


cuma RM5 unuk entrance fee.

Desa Cattle Dairy Farm dibuka setiap hari bermula jam 8.00 pagi sehingga jam 5.00 petang.

tempat ni ladang ternakan lembu. Belakang tu lembu2 tengah makan tengahari..hehehhe




Apabila berkunjung ke Desa cattle Dairy Farm ni, tak sah kalau tidak merasai sendiri memberi makan rumput dan minum baby lembu dan kambing. Di sini juga anda boleh melihat secara live penternak memerah susu lembu, memberi makan ternakan yang ada di sini.




Kanak2 memang paling suka part memberi makan anak2 lembu. Rumput boleh didapati d kaunter berdekatan dengan bayaran. seikat RM1.





Datang ke sini wajib merasai susu yang segar dari ladang.






nyuuuumy!! ais krim..


perisa baru. coffee flavoured. Kepada penggemar kopi, boleh cuba susu berperisa baru ni.



Sebelum anda berangkat pulang jangan lupa beli cenderahati sebagai kenang-kenangan. Tempat ini ada menjual baju t-shirt, keychain, frige magnet, pen dan lain2 untuk kenang2an..

Jumpa lagi di lain entri.. chaaaauuu... hehhehe


Share:

0 comments:

Post a Comment

Total Pageviews

Powered by Blogger.

Recent Posts

Unordered List

Pages

Theme Support